צרכנות היא תחום של מדע הכלכלה שמתאר את פעילות הקנייה והשימוש בסחורות ובשירותים על ידי הצרכן הסופי. זהו נושא חשוב לכל חברה ועסק, מכיוון שהצרכנים הם העובדה המרכזית של הכלכלה. הם הם המחזיקים בכוח הקניה המושך עבור מוצרי חברה, והערכים והתגובות שלהם יכולים לקבוע אם חברה תצליח או לא.
בחברה המודרנית, הצרכנים מקבלים יותר תפקיד פעיל בתהליכי הכלכלה. הם נהנים ממגוון רחב של מוצרים ושירותים וכן מטכנולוגיות חדשות המציעות להם צורך בצרכנות ובהתאמה לצרכים שלהם. זה עדיין יכול להיות קשה לחברות להתאים לצרכים המשתנים של הלקוחות, אך עם הישגי הטכנולוגיה החדשים והסקנדינביים של היקף, זה פותר את הבעיה ומאפשר לחברות להיות יותר אינטגרטיביות.
כמו כן, הצרכנים יכולים להיות מעורבים יותר בתהליכי השיווק והפיתוח. הם מכירים את הצרכים שלהם ומצפים להיות שמעורבים בתהליך של יצירת מוצרים ושירותים חדשים. המעורבות שלהם עשויה להיות באמצעות מחקר ופיתוח, גיוס פונדים, וכן דרך אתרי רשת ותקשורת חברתית.
התחום של הצרכנות משתנה עם הזמן והטכנולוגיה מתפתחת. כיום, הצרכנים מצפים לקבל מידע מפורט על המוצרים שהם מוכנים לקנות ומשתמשים בא